Często zadawane pytania

KIEDY NAJLEPIEJ WYJECHAĆ NA WYCIECZKĘ?

Najdogodniejsze terminy wycieczek to wrzesień i październik oraz  kwiecień, maj i czerwiec. Należy pamiętać również o tym, że gdy zarezerwujemy termin wycieczki w mniej obleganym miesiącu, będziemy mieli większy komfort zwiedzania. Tak więc każdy termin jest dobry, żeby jechać z nami na wycieczkę.

 

Z JAKIM WYPRZEDZENIEM NAJLEPIEJ ZAREZERWOWAĆ WYCIECZKĘ?

Z odpowiednim wyprzedzeniem możemy zagwarantować grupie najlepsze warunki noclegowe, terminy i atrakcje, a więc im wcześniej, tym lepiej. Wiele zależy również od tego, kiedy grupa chce wyjechać – jeśli w maju lub czerwcu to wówczas najlepiej zapytać o wycieczkę już we wrześniu. Chcąc wyjechać we wrześniu, dobrze będzie pytać o  wycieczkę w marcu, kiedy rok szkolny jeszcze się nie skończył.

 

CO TRZEBA ZROBIĆ, ŻEBY ZAREZERWOWAĆ WYCIECZKĘ?

Po otrzymaniu oferty należy skontaktować się z biurem, aby wyrazić chęć udziału w wycieczce. Następnie przygotowywana jest umowa, do której trzeba podać takie dane jak: imię i nazwisko osoby reprezentującej szkołę, adres, liczbę dzieci oraz opiekunów, termin wyjazdu (wcześniej ustalony). Wtedy biuro przesyła Państwu umowę do akceptacji wraz z załącznikami.

 

REZERWUJĘ NA STRONIE. JAK OTRZYMAM UMOWĘ?

Po weryfikacji Państwa rezerwacji umowa zostanie automatycznie wysłana na wskazany w formularzu adres mailowy.

 

KIEDY NALEŻY WPŁACIĆ ZALICZKĘ?

Zaliczkę należy wpłacić do 2 dni od dnia podpisania umowy. Jest to zazwyczaj 30% wartości wycieczki.

 

W JAKI SPOSÓB SĄ DOKONYWANE PŁATNOŚCI?

Płatności mogą być realizowane przelewem na wskazany numer konta na umowie lub gotówką w biurze.

 

KTO MOŻE PODPISAĆ UMOWĘ?

Umowę może podpisać osoba reprezentująca szkołę (np. dyrektor, nauczyciel) lub rodzic z Rady Rodziców, który ma upoważnienie od szkoły na podpisanie umowy.

 

CZY OPIEKUNOWIE PŁACĄ ZA WYCIECZKĘ?

Nie. Wycieczka dla opiekunów jest bezpłatna. Nie ponoszą oni również żadnych dodatkowych kosztów np. z tytułu biletów wstępu do zwiedzanych obiektów. Należy jednak pamiętać, że standardowa liczba opiekunów na wycieczkach krajowych to 1/15 uczniów, natomiast przy wycieczkach zagranicznych to 1/20 uczniów.

 

CZY BILETY WSTĘPU DO ATRAKCJI SĄ ZAWARTE W CENIE WYCIECZKI?

Co do zasady, przygotowując nasze oferty wycieczek krajowych, bilety wstępu zawsze są wliczane w cenę wyjazdu. Jednakże jeśli klientowi zależy na tym, aby umieścić je jako dodatkowo płatne u pilota podczas wycieczki, wówczas robimy wyjątek. Ważne jest jednak, aby zaznaczyć to już na etapie ustalania szczegółów. Przy wycieczkach zagranicznych informujemy o dodatkowej kwocie koniecznej do opłacenia np. wstępów, taxy klimatycznej, opłat administracyjnych.

 

CZY OTRZYMAM FAKTURĘ?

Tak, po skończonej wycieczce wystawiamy fakturę VAT marżę na dane, które widnieją na umowie. Kwota jest również taka, jaka została zawarta w umowie.

 

CZY JEST MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA FAKTURY IMIENNEJ NA JEDNEGO UCZESTNIKA?

Oczywiście, jest taka możliwość. Należy to jednak zgłosić wcześniej, jeszcze przed podpisaniem umowy.

 

JAKA MOŻE BYĆ MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI?

Nie ma określonej minimalnej liczby uczestników, ale należy pamiętać, że im więcej uczestników będzie miała wycieczka, tym niższą cenę możemy Państwu zaproponować.

 

JAKA MOŻE BYĆ MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI?

Nie ma określonej maksymalnej liczby uczestników. Należy natomiast brać pod uwagę fakt, że standardowe autokary mieszczą 48 lub 56 pasażerów. W przypadku większej liczby uczestników trzeba rezerwować albo autokar piętrowy lub dwa mniejsze, co spowoduje zwiększenie ceny. Planując wyjazd zachęcamy do kontaktu z nami w celu ustalenia najlepszej dla Państwa opcji.

 

JAKI DOKUMENT MUSZĄ POSIADAĆ UCZNIOWIE PODCZAS WYCIECZKI?

W przypadku szkolnych wycieczek krajowych należy pamiętać o tym, żeby mieć przy sobie legitymację szkolną. W przypadku wycieczek zagranicznych każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać paszport lub dowód osobisty ważny jeszcze przynajmniej trzy miesiące od daty rozpoczęcia imprezy. W przypadku wyjazdu do państw Unii Europejskiej (oraz m.in. Szwajcarii, Norwegii i Czarnogóry) dokumentem uprawniającym do pobytu na terenie tych państw jest dowód osobisty. Legitymacja szkolna, prawo jazdy, karta kredytowa itp. nie uprawniają do przebywania zagranicą. Pobyt za granicą bez ważnego paszportu lub dowodu osobistego jest nielegalny. Ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych znajdują się na stronie www.obywatel.gov.pl. Ogólne informacje o przepisach wizowych i sanitarnych, a także innych przepisach wyjazdowych dotyczących poszczególnych krajów docelowych można znaleźć w usłudze „Polak za granicą” w aplikacji mobilnej mObywatel.

 

CZY MOŻNA ZMODYFIKOWAĆ PROPONOWANY PROGRAM WYCIECZKI Z KATALOGU LUB PRZEDSTAWIĆ WŁASNY POMYSŁ NA WYJAZD?

Tak. Każdy program z naszego katalogu możemy zmodyfikować na życzenie Klienta. Jesteśmy też otwarci na Państwa pomysły. W sprawie niestandardowych wyjazdów zapraszamy do kontaktu.

 

CZY UCZEŃ NA SPECJALNEJ DIECIE ZE WZGLĘDÓW ZDROWOTNYCH LUB ŚWIATOPOGLĄDOWYCH BĘDZIE MIAŁ ZAPEWNIONE ODPOWIEDNIE WYŻYWIENIE PODCZAS WYCIECZKI?

Tak. Informację o takiej sytuacji należy przekazać nam już na etapie planowania wycieczki, gdyż zorganizowanie specjalnej diety może wiązać się z dopłatą do kosztu posiłków dla takiej osoby.

 

CO ZABRAĆ ZE SOBĄ NA WYCIECZKĘ?

Na początek dobrze jest zaznaczyć, żeby dzieci uczestniczyły w pakowaniu się przed wyjazdem. Wtedy najlepiej orientują się co i gdzie mają schowane. W miarę możliwości sugerujemy pakowanie do walizki na kółkach. Ciężar walizki powinien uwzględniać możliwości dziecka. Ważne by walizka została podpisana imieniem i nazwiskiem. Artykuły higieniczne i prowiant na drogę najlepiej spakować do podręcznego plecaka, który później może być wykorzystany na wycieczki, wyjścia na plażę czy w góry.

Każdy uczestnik wycieczki powinien zabrać: leki przyjmowane na stałe, potrzebne dokumenty, pieniądze, elektronikę i ładowarki, krem z filtrem UV i inne potrzebne kosmetyki, nakrycie głowy, dwie pary butów, mały plecak na wycieczki, ręcznik, klapki kąpielowe, czystą bieliznę na każdy dzień, kurtkę przeciwdeszczową, piżamę, spodnie długie oraz krótkie, bluzy, koszulki, skarpety, przybory toaletowe. W zależności od charakteru obozu dodatkowo należy zabrać: strój kąpielowy, dodatkowy ręcznik kąpielowy, buty do chodzenia po górach, strój sportowy na zajęcia sportowe, sprzęt sportowy, ciepłą kurtkę.

 

CZY PILOT MOŻE PEŁNIĆ FUNKCJĘ KIEROWNIKA?

Nie, pilot nie może pełnić funkcji kierownika. Zgodnie z rozporządzeniem MEN dyrektor szkoły wyznacza kierownika wycieczki spośród pracowników pedagogicznych.

 

CZY W CZASIE TRWANIA IMPREZY TURYSTYCZNEJ JESTEM UBEZPIECZONY?

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych każdy klient biura turystycznego biorący udział w imprezie turystycznej organizowanej przez touroperatora musi posiadać ubezpieczenie KL i NNW. Ubezpieczenie to jest, co do zasady, wliczone w cenę podstawową naszych wyjazdów i jest obowiązkowe. Wszyscy uczestnicy są ubezpieczeni na podstawie umowy grupowej.

 

CZY MOGĘ ZREZYGNOWAĆ Z WYJAZDU?

Sugerujemy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej, które w przypadku spełnienia warunków gwarantuje Państwu zwrot 100% lub 80% wartości wyjazdu (w zależności od wybranej przez Państwa opcji).

 

W JAKI SPOSÓB PRZETWARZANE SĄ DANE OSOBOWE KLIENTÓW?

Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z przepisami RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

 

Jeżeli nie znaleźliście Państwo odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktujcie się z nami – chętnie odpowiemy.

Pod czujnym okiem kancelarii